Wednesday, May 18, 2011

Sambutan Hari Guru Peringkat Sekolah 2011


Tokoh Guru 2011 - Pn Hjh Maznah bt Salleh

Guru Inovatif dan Kreatif 2011- Pn Fariza bt Sulaiman
Guru Inovatif dan Kreatif 2011 - Pn Siti Zarina bt Omar
16 Mei 2011 - Sambutan Hari Guru peringkat sekolah dimulakan dengan perarakan guru-guru ke tapak perhimpunan dengan diiringi paluan kompang pasukan sekolah. Majlis dimulakan dengan doa oleh Ustaz Khairul Asyraf b Aripen. Seterusnya nyanyian Guru Malaysia dan ikrar guru. En Md Yusof bin Baba, Guru Besar telah menyampaikan beberapa nasihat tentang pentingnya menghormati guru tidak kira berada di mana jua berada. Manakala perutusan Hari Guru daripada Menteri Pelajaran Malaysia telah dibacakan oleh En Nor Rahman bin Mohd. Perhimpunan berakhir dengan acara memotong kek sumbangan Pn Roslizanawati bt Mat Nayan. Acara seterusnya ialah nyanyian dari guru-guru dengan diiringi band Gelam Roses di bawah pimpinan En Wan Jazrin bin Wan Jaafar dan En Hafidz bin Abdullah. Acara nyanyian diselangi dengan acara 'indoor game'.
Pada sebelah petang pula Sambutan Hari Guru diadalan di Everly Resort bermula jam 3 petang. Tetamu kehormat YB Datok Ir Idris bin Harun, Ahli Parlimen Tangga Batu, Melaka, telah dijemput bagi bersama-sama meraikan majlis tersebut. Terima kasih jua tidak terhingga pada Yang Berhormat yang telah menaja majlis Sambutan Hari Guru 2011.
Sempena Hari Guru 2011, Pn Hjh Maznah telah diumumkan sebagai Tokoh Guru 2011. Manakala Guru Inovatif dan Kreatif pula ialah Pn Fariza bt Sulaiman dan Pn Siti Zarina bt Omar. Tahniah diucapkan kepada guru-guru tersebut. Majlis berakhir dengan memotong kek sumbangan YB Datok Ir Idris bin Harun, Ahli Parlimen Tangga Batu, Melaka.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...